top of page

Vilkår og informasjon for flyttevask – Renhold Proff

GENERELT

Tjenesten leveres på avtalt dato.

For best resultat trenger vi informasjon om flater, gjenstander eller utstyr som krever spesiell behandling. Har du bruksanvisning eller spesialmidler, kan du gjerne legge dette frem. Spesialmidler må holdes av kunden.

Ditt ansvar som kunde

  • For å sikre et godt resultat er det viktig at vi får informasjon om spesielle forhold knyttet til din bolig. Vennligst send oss dette skriftlig på e-post til kontakt.renproff@gmail.com, slik at vi kan registrere opplysningene i våre systemer.

  • Vaskbare flater: Rengjøring forutsetter at overflater tåler bruk av vann og såpe.

  • Tilrettelegging: Kunden må sørge for tilstrekkelig varme i boligen, samt sikre tilgang til varmt vann og strøm.

  • Tømming av bolig: Boligen skal være tømt for møbler og avfall, dersom ikke annet er avtalt på forhånd.

  • Sprinkleranlegg: Dersom boligen har sprinkleranlegg, må dette opplyses på forhånd. Vi vasker ikke vegger eller tak med monterte sprinkleranlegg, da disse lett kan utløses ved mekanisk påvirkning. Andre flater uten anlegg rengjøres i henhold til avtalen.

  • Skadedyr: Hvis boligen er rammet av skadedyr, må dette informeres om. Renhold Proff forbeholder seg retten til å stanse oppdraget midlertidig til skadedyrene er fjernet.

Personvern

Vi behandler dine personopplysninger i henhold til gjeldende regelverk. Dersom det er kameraovervåkning i boligen, må dette opplyses om på forhånd.

Flyttevasken inkluderer

  • Støvsuging av tepper og gulv

  • Grundig støvtørking og vask av tilgjengelige flater

  • Vask av gulv og vegger

  • Vask av skap og skuffer, innvendig og utvendig

  • Standard hvitevarevask: kombinert kjøle-/fryseskap, mikrobølgeovn, stekeovn og kjøkkenvifte.

  • Vask av standard vinduer, innvendig og utvendig

  • Vask av dører og listverk

  • Vask av baderom: toalett, dusj/badekar, vifte (kun utvendig) og sluk (der det er tilgjengelig)

  • Tørrmopping av tak

OBS: Innglasset balkong, glassrekkverk, vaskemaskin og tørketrommel er tilleggstjenester. Utvendig vask av terrasse, boder og garasje er ikke inkludert.

Hvitevareservice – viktig informasjon

  • Kjøleskap og fryser må være tomt, skrudd av og aviset.

  • Komfyr må være koblet til strøm. Dersom du har doble glass i din komfyr – og ønsker de vasket, må du selv skru de fra hverandre og sammen igjen.* Skal vi vaske bak komfyr, må komfyren trekkes frem før vi kommer. Dersom du har komfyr med pyrolyse, må pyrolyse kjøres kvelden før vi kommer, for at vi skal kunne gjøre den rent.

  • Oppvaskmaskin må være tom. Vennligst legg frem egnet rensetablett dersom innvendig rens ønskes. Rengjøring av sluk og slanger utføres av kunde. Vi rengjør maskinen utvendig, og dersom det er behov for vask bak maskinen, må denne trekkes frem av kunde.

  • Viftefiltre bør tas ut på forhånd for vask. Vi ber kunden ta ut filtrene før rengjøring. Disse vaskes med fettløsende middel og kan etter avtale kjøres i oppvaskmaskinen. Selve kjøkkenviften rengjøres grundig både utvendig og innvendig der vi kommer til, med egnede rengjøringsmidler. Vi demonterer ikke hvitevarer eller annet utstyr.

* Vær oppmerksom på at våre vasketeam foretar kun vask. De har ikke med seg annet verktøy. Vi demonterer ikke hvitevarer eller andre installasjoner.

Vindusvask

Standard vindusvask gjelder enkle vinduer uten sprosser.
Tillegg kan påløpe for:

  • Doble/koblede vinduer

  • Innglasset balkong/glassrekkverk

  • Persienner eller annen solskjerming

Vinduene må være tilgjengelige fra bakken eller være vendbare. Vi bruker teleskopstang, men ikke lift/stige.

Ved minusgrader forbeholder vi oss retten til å ikke utføre vindusvask.

Baderom

  • Vi vasker baderomsmøbler, dusj/badekar, vifte (utvendig) og sluk.

  • Frontpanel på dusj/badekar må fjernes av kunde dersom det skal vaskes bak.

  • Dusjkabinett og større installasjoner må være frakoblet og trukket frem på forhånd.

Vegger og tak

Vi tilbyr veggvask der underlaget tåler det.

Når det gjelder tak, anbefaler vi som regel kun tørrmopping. Vask kan ofte føre til skjolder, og dersom taket likevel vaskes, anbefaler vi at det males i etterkant. Vi kan dessverre ikke ta ansvar for eventuelle merker eller skjolder som oppstår etter takvask.

Panelvegger
Panel krever mer tid enn glatte vegger, da både støvtørking og vask er mer omfattende. Eventuell ekstra tid blir lagt til i henhold til gjeldende timepris.

Sprinkleranlegg
Av hensyn til sikkerheten rengjør vi ikke vegger eller tak der det er montert sprinkleranlegg, da disse kan utløses ved mekanisk påvirkning. Vegger og tak uten sprinkleranlegg rengjøres i henhold til avtalen.

Tilleggstjenester (kan bestilles separat):

  • Kalkfjerning og rens av fliser/fuger

  • Luktfjerning eller desinfisering

  • Vask av tak med såpe (kan gi skjolder)

  • Kasting av søppel 

  • Enkel vask av terrasse, boder og garasje

Nøkler og alarm

Nøkler kan leveres til teamet ved oppmøte. De oppbevares trygt under hele oppdraget.

Utstyr og rengjøringsmidler

Renhold Proff tar med alt nødvendig utstyr. Har du materialer som krever spesialprodukter, må dette avtales på forhånd. Vi tar ikke ansvar ved bruk av kundens egne midler.

Parkering

Kunden må informere om parkeringsforhold. Ved manglende gratis parkering tilkommer 125 kr i tillegg. Eventuelle bøter eller borttauing grunnet manglende info faktureres videre.

Pris og betaling

  • Pris for flyttevask forutsetter at boligen er helt tømt og at det er tilstrekkelig lys i alle rom.

  • Prisen beregnes ut fra boligens totale kvadratmeter. Eventuelle utleiedeler prises separat i et eget tilbud.

  • Oppdraget regnes fra teamet ankommer og parkerer, til alt utstyr er pakket og satt tilbake i bilen.

  • Det forutsettes at boligen er normalt vedlikeholdt. Dersom vi oppdager avvik, kan dette medføre endringer i prisen. Dette gjelder særlig ved røykskader, luktproblematikk eller andre forhold som krever ekstra behandling.

  • Betaling via faktura (14 dager) eller avtale.

  • Det tilkommer et administrasjonsgebyr på kr. 9,- ved faktura på e-post, avtalegiro, e-faktura og normal postgang.

Avbestilling og angrerett

  • Du har rett til å angre på avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn. Angrefristen gjelder fra den dagen avtalen ble inngått.

  • Dersom avbestilling skjer etter angrefristen:

  • Avbestilling senere enn 7 dager før avtalt oppstart faktureres med 25 % av totalbeløpet, minimum kr 1 500.

  • Ved avbestilling senere enn 48 timer før oppdraget, eller dersom vi møter opp og oppdraget ikke kan gjennomføres, faktureres hele beløpet.

  • Avbestilling skal alltid gjøres skriftlig.

  • Renhold Proff tar ikke ansvar for avvik ved flyttevask dersom det utføres håndverksarbeid under eller etter at vasken er gjennomført.

Betalingsbetingelser ved faktura er 10 dager. Det påløper renter ved forsinket betaling i henhold til Lov om renter ved forsinket betaling m.m. Purregebyr tilkommer. Service vil bli stoppet ved manglende betaling.

Kvalitetsgaranti

Vi har 48 timers fornøydhetsgaranti. Meld fra om mangler innen 48 timer etter utført vask, så kommer vi tilbake og retter opp – uten ekstra kostnad. Prisreduksjon gis ikke dersom vi ikke får utbedre.

Skade og erstatning

  • Dersom en gjenstand blir skadet under et renholdsoppdrag, er du som kunde dekket gjennom vår forsikring. Skader må meldes til oss umiddelbart, og senest innen 48 timer etter oppdraget.

  • Erstatning vurderes kun dersom det kan dokumenteres at skaden er forårsaket av uaktsomhet fra vår side.

  • Vi er ikke ansvarlige for skader som skyldes normal bruk, slitasje eller feil på gjenstanden.

  • Ved erstatning følger vi standard forsikringsvilkår. Det tas hensyn til gjenstandens alder, slitasje og forventet gjenværende brukstid.

  • Erstatning gjelder kun for gjenstander som er forskriftsmessig montert, tilkoblet og vedlikeholdt i henhold til produsentens anbefalinger.

Konfliktløsning

Ved uenighet forsøker vi alltid å finne en minnelig løsning. Hvis dette ikke lykkes, kan saken tas til Forbrukertilsynet eller via EU-klageportalen:
👉 www.forbrukertilsynet.no
👉 http://ec.europa.eu/odr

bottom of page